نحوه ثبت تغييرات شركت

وبلاگ تخصصي خدمات ثبت پايتخت

نحوه ثبت تغييرات شركت

۱۰ بازديد

ثبت تغييرات

در اين بخش به نحوه ثبت تغييرات شركت و هزينه ثبت تغييرات و مطالبي از اين خصوص خواهيم پرداخت.

ثبت تغييرات

انجام هر گونه تغييرات در شركتي كه قبلا به ثبت قانوني رسيده است اعم از:
تغيير نام شركت، تغيير موضوع فعاليت، تغيير نشاني، افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه،
تبديل سهام به بي نام و با نام، افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه، تغيير در تعداد مديران
شركت، تغيير در حقوق نوع خاصي از سهام، تمديد هيئت مديره بازرسين،
ورود و خروج در مسئوليت محدود، تغيير تابعيت شركت، اصلاحات ماده اساسنامه از جمله:
حق امضا، تعداد اعضاي هيئت مديره، تصويب اساسنامه جديد و…
مي بايست حتما ثبت شده و به اطلاع اداره ي ثبت شركت ها برسد.

تغييراتي كه ممكن است براي شركت نياز باشد

  • تغيير در نشاني و محل استقرار شركت
  • تغييراتي در بندهاي اساسنامه شركت و يا در شيوه اجرايي اساسنامه آن
  • تغيير در اسم منتخب شركت
  • تغيير در مقدار سرمايه شركت عموما مي تواند تغييرات افزايش سرمايه شركت و يا كاهش سرمايه شركت باشد.
  • تغيير در حوزه فعاليت شركت
  • تغيير قالب ثبتي شركت: مثلا اگر شركت را در قالب مسئوليت محدود به ثبت رسانده ايد، اكنون بعد از گذشت مدتي به علت محدوديت هايي كه اين قالب ثبتي به همراه دارد تصميم داريد آن را به شركت سهامي خاص تبديل كنيد.
  • تغيير در مدت فعاليت شركت و يا تمديد نمودن آن به اين معني كه هنگام به اتمام رسيدن اعتبار مجوز شركت، به تمديد آن بايد پرداخت و يا تصميم به انحلال آن گرفت و مدت اعتبار آن را كاهش داد.
  • تغيير در نام اعضاي هيئت مديره

 

02188174757

تشكيل دادن مجمع عمومي معمولي

در تصميمات گوناگوني كه براي ثبت تغييرات شركت ها موجود است،
وظايف مجامع عمومي عادي در مقايسه با مجمع هاي عمومي ديگر داراي اهميت فراواني مي باشد.
اين مجمع عمومي بر اساس اساسنامه، سالانه يك مرتبه تشكيل مي
و موعد برگزاري آن نيز حتما بايستي در اساسنامه به علت حضور يافتن سهامداران قيد گردد.
در حقيقت منظور از مجمع عمومي عادي شركت، تصميماتي جمعي مي باشد كه به وسيله مديران شركت اتخاذ مي گردد
و در آن شيوه به انجام رساندن امور به اطلاع و تاييد شركا مي رسد.
به همين منظور بايستي مجمع عمومي عادي تشكيل بشود تا سهامداران فرصت اظهار نظر پيدا كنند.

نحوه ثبت تغييرات شركت

نحوه ثبت تغييرات شركت به صورت زير مي باشد:
تنظيم نمودن يك صورت جلسه كه امضاي تمامي شركا را در خود دارا باشد.
-رجوع كردن به پايگاه اينترنتي اداره ثبت شركت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir
-بارگذاري مدارك خواسته شده در پايگاه اينترنتي مذكور
-فرستادن مدارك بصورت پستي به اداره ثبت شركت ها
-مراجعه نمودن به اداره ثبت شركت ها و تاديه هزينه هاي قانوني مقرر شده
براي اخذ آگهي تغييرات تاديه هزينه ي روزنامه رسمي
-صادر شدن آگهي

نكات مهم ثبتي

براي انجام تغييرات نقل و انتقال، حتما بعد از تنظيم صورتجلسه بايد سهامداران كساني كه انتقال دهنده وانتقال گيرنده هستند
به دارايي منطقه اي كه شركت در آن واقع شده است مراجعه نمايند و در خواست گواهي نقل و انتقال كنند.
چنانچه كار بدون گواهي نقل و انتقال به اداره ثبت اسناد كشور پست شود
از سوي كارشناس اداره برگشت مي خورد.
اين صورتجلسه در مجمع عمومي فوق العاده تنظيم مي شود
و براي نگارش اين صورتجلسه به ليست آخرين سهامداران احتياج است.
اصلاح ماده اساسنامه: هرگونه تغييرات در مفاد اساسنامه اصلاح ماده اساسنامه ناميده ميشود.
اگر يكنفر اصلاح ماده اساسنامه (حق امضا-تعداد اعضاي هيئت مديره) داشته باشد
حتما مي بايست قبل از صورتجلسه هيئت مديره تنظيم شود زيرا صورتجلسه هيئت مديره بر اساس اصلاح ماده اساسنامه تنظيم ميشود.
اين صورتجلسه در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده تنظيم خواهد گرديد.

از طريق تشكيل مجمع عمومي فوق العاده تغييرات را ثبت كنيد

براي تشكيل مجمع عمومي فوق العاده در واقع دارندگان بيش از نيمي از سهام،
حق راي مي يابند و مي توانند در اين جلسه حضور پيدا كنند.
اكثرا در اين جلسات به مسائلي مانند كاهش و افزايش سرمايه شركت،
تغيير در اساسنامه يا انحلال شركت، ايجاد سهام ممتازه، ورود يك يا چند شريك جديد،
تنظيم اساسنامه و ايجاد تغييراتي در بندهاي آن همچون تغيير اسم شركت،
موضوع شركت و غيره پرداخته مي شود و زماني با اين تغييرات موافقت مي شود
كه حدود دو سوم اشخاص نظر يكساني داشته باشند.

هزينه ثبت تغييرات

هزينه ثبت تغييرات ، بستگي به نوع تغييرات دارد.
تنظيم كردن صورت جلسه و ثبت آن در پايگاه اينترنتي و پيگيري تا حصول پيش نويس آگهي
با توجه به سياستهاي قيمت گذاري مراكز ثبتي متفاوت است.
ولي معمولا حدود ۴۵۰ هزار تومان به بالا است.
وجه مربوط به روزنامه رسمي تغييرات شركت نيز در حدود ۸۰ الي ۱۵۰ هزار تومان مي باشد.

هيئت مديره تغييرات را ثبت مي كنند؟

افرادي كه در شركت سهامدار مي باشند بر اساس قوانين موجود،
هيئت مديره نام مي گيرند و رئيس هيئت مديره با راي مستقيم و نظر شفاف اعضا
حداقل براي يك بازه زماني دو ساله انتخاب مي شود.
همچنين هيئت مديره موظف است كه يك فرد را به عنوان رئيس و يك فرد را به عنوان نايب رئيس معين كند.

راه هاي مختلف ثبتي كردن تغييرات يك شركت:

  • ثبت تغييرات شركت از راه هيئت مديره
  • ثبت تغييرات شركت از راه تشكيل مجمع عمومي معمولي
  • ثبت تغييرات شركت از راه تشكيل مجمع عمومي فوق العاده

مدت زمان مورد نياز براي ثبت

پروسه زماني براي ثبت كردن تغييرها براي شركت در حالت عادي و فرآيندي معمولي در حدود 10 روز كاري طول مي كشد و هزينه ثبت تغييرات آن با توجه به تعداد صورت جلسه ها براي شركت هاي گوناگون متفاوت است.

در خصوص امور ثبت شركت، ثبت برند ، تغييرات ثبتي، كارت بازرگاني ، كد اقتصادي، رتبه بندي و ساير خدمات حقوقي و ثبتي، مجموعه ثبت پايتخت همراه و ياري گر شما در تمامي مراحل خواهد بود.

براي اين منظور به صفحات مربوطه مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.